Friday, November 14, 2008

Perlawanan Pendedahan 2 - Chula Sinthana FC 5 MASUM 0

MASUM meneruskan lawatan pendedahan ke Bangkok dengan bermain menentang pasukan Liga Premier Thailand, Chula-Sinthana FC di Stadium Universiti Chulanglongkorn yang dilatih oleh legenda bolasepak Thailand, Kiatisuk Senamuang (Zico). Pasukan negara membuat sedikit rombakan dengan menurunkan Razlan Joffri Ali di sebelah kanan bagi menggantikan Abdul Ghani Abdul Rahman yang cedera dalam perlawanan pertama menentang Wilayah Phichit. Bermain di atas padang sintetik jelas memberi kesukaran kepada pemain-pemain negara dalam mengawal kelajuan dan lantunan bola. Pasukan negara ketinggalan 0-1 dalam separuh masa pertama hasil tandukan cantik penyerang pasukan lawan selepas menerima hantaran silang dari sebelah kiri gol.
MASUM ketinggalan lagi dalam separuh masa kedua setelah bek kiri, Mohd Hafriz Farhan Ab Rahim menjatuhkan pemain lawan dalam kotak penalti dan telah dilayangkan kad merah. Pasukan negara terpaksa meneruskan permainan dengan hanya 10 orang pemain dalam baki 40 minit perlawanan. Kesempatan ini digunakan sebaiknya oleh pasukan lawan dengan menambahkan 3 gol lagi dan menjadikan keputusan penuh perlawanan kedua ini Chula-Sinthana FC 5 MASUM 0.
MASUM - Muhamad Fahmi Mohd Isa, Razlan Joffri Ali, Mohd Hasmarul Fadzir Hasan (Mohd Zaiza Zainal Abidin), Mazlan Yaakob, Mohd Hafriz Farhan Ab Rahim, Mohd Reeshafiq Alwi, Mohd Norhafizzuan Jailani (Mohd Aizuddin Othman), Mohd Haris Safwan Mohd Kamal (Khairul Izwan Khalid), Mohizam Shah Dawood Shah (Mohd Shahid Othman), Lucian Dumat, Ahmad Zaki Basharuddin

No comments: