Tuesday, November 25, 2008

Kejohanan 4 Penjuru Jemputan - KL Plus FC 0 MASUM 2

Pasukan MASUM mengekalkan rentak permainan yang konsisten dalam perlawanan kedua siri Kejohanan Bolasepak 4 Penjuru yang berlangsung petang semalam di Kompleks Sukan UPM, Serdang. Dua gol jaringan pemain penyerang, Mohizam Shah Dawood Shah telah membantu pasukan negara mengutip 3 mata penuh dan meletakkan pasukan MASUM di tangga teratas di kalangan 4 pasukan. Gol pertama MASUM dijaringkan pada minit ke 37 manakala gol kedua hadir pada minit ke 59. Kemenangan mengatasi KL Plus FC ini telah membantu meningkatkan moral dan keyakinan pemain di saat pasukan sedang dalam persiapan terakhir menjelang Sukan Universiti ASEAN 2008.
Barisan pertahanan yang diketuai oleh Abdul Ghani Abdul Rahman menampakkan peningkatan dengan persefahaman yang baik bersama pemain yang lain. Ketangkasan penjaga gol, Mohamad Fahmi Mohd Isa (gambar) juga berjaya membantu meningkatkan keyakinan pasukan khususnya apabila mampu menyelamatkan sepakan penalti yang dihadiahkan kepada pasukan lawan. Namun begitu, kesempatan yang diberikan kepada Mohd Syafiq Mohd Zahari setelah ketiadaan penyerang Khairul Izwan Khalid akibat kecederaan, dimanafaatkan sebaiknya. Pasukan MASUM akan menentang Negeri Sembilan dalam perlawanan terakhir malam esok.

MASUM - Mohamad Fahmi Mohd Isa, Abdul Ghani Abdul Rahman, Mohd Hasmarul Fadzir Hassan, Mohd Shahid Othman, Razlan Joffri Ali, Mohd Norhafizzuan Jailani, Amiro Faizal Azali (Reeshafiq Alwi), Mohd Shafiq Mohd Zahari, Mohd Efindy Mohd Saleh (Mohd Haris Safuan Mohd Kamal), Lucian Dumat, Mohizam Shah Dawood Shah

No comments: