Sunday, November 16, 2008

Latihan Fasa Akhir - Kem Pemantapan

Para pelatih pasukan bolasepak negara akan mula melaporkan diri ke kem latihan mulai 18 November 2008 di Kolej 12, Universiti Putra Malaysia (UPM) Serdang. Seramai 22 pelatih yang telah dikenalpasti sebelum ini akan memulakan latihan fasa akhir sebelum melaporkan diri ke Kem Pemantapan. Latihan di peringkat ini juga adalah kritikal kerana bakal menentukan senarai terakhir pasukan yang akan mewakili negara ke Sukan Universiti ASEAN (SUA) ke 14 nanti.
Sesetengah pelatih yang sedang menghadapi peperiksaan pula berkemungkinan melaporkan diri selewat-lewatnya pada 19 November. Adalah diharapkan semua pelatih akan hadir dengan tahap kecergasan yang tinggi setelah berehat panjang sekembalinya dari lawatan pendedahan di Bangkok pada bulan Oktober lepas. Di samping itu, pemain-pemain yang sedang menjalani latihan bersama kelab dan pasukan yang akan beraksi dalam Liga Malaysia 2009 juga diharapkan hadir tanpa sebarang kecederaan.
Sebaik sahaja menamatkan Kejohanan 4 Penjuru Jemputan pasukan negara akan terus melaporkan diri ke Kem Pemantapan dan seterusnya pada 9 Disember 2008, keseleruhan anggota pasukan bersama kontinjen negara akan masuk ke perkampungan sukan negara di Hotel J.W.Marriot Putrajaya.

No comments: