Friday, November 14, 2008

Perlawanan Pendedahan 1 - Wilayah Phichit 1 MASUM 1

Pasukan negara perlu mengharungi 7 jam (370km) perjalanan dari kotaraya Bangkok untuk sampai ke Wilayah Phichit yang terletak di utara Thailand. Dalam perlawanan pertama ini pasukan negara telah seri 1-1 hasil jaringan ketua pasukan, Mohd Haris Safwan Mohd Kamal dalam separuh masa kedua. Pasukan lawan nyata memiliki kelebihan dari sudut teknikal namun begitu pasukan negara yang beraksi dengan disiplin dan berorientasikan taktikal mampu mengekang pergerakan-pergerakan lawan.
Pasukan lawan mendahului pada minit ke 69 hasil kesilapan yang dilakukan oleh barisan pertahanan. Akibat berlaku salah faham, pemain lawan telah mengambil kesempatan untuk menghukum pasukan negara. Ketinggalan 0-1 tidak melemahkan semangat para pemain sebaliknya dengan komitmen yang tinggi telah mampu menyamakan kedudukan.
MASUM - Mohd Fahmi Mohd Isa, Abdul Ghani Abdul Rahman (Razlan Joffri Ali), Mohd Hasmarul Fadzir Hasan, Mohd Zaiza Zainal Abidin (Mazlan Yaakob), Mohd Shahid Othman (Mohd Hafriz Farhan Ab Rahim), Mohd Norhafizzuan Jailani, Amiro Faizal Azali (Reeshafiq Alwi), Khairul Izwan Khalid (Mohizam Shah Dawood Shah), Lucian Dumat, Mohd Syafiq Mohd Zahari (Ahmad Zaki Basharuddin)

No comments: