Wednesday, December 17, 2008

SUA 2008 - Malaysia 1 Thailand 0

Malaysia melangkah ke separuh akhir dengan kemenangan bermakna setelah menewaskan musuh tradisi, Thailand 1-0 dalam perlawanan kedua Kumpulan A yang berlangsung di Kompleks Sukan Maybank, Bangi malam tadi. Kehadiran hampir 3000 penyokong pasukan negara menyemarakkan lagi pasukan Malaysia dalam menghadapi Thailand. Gol cantik jaringan Mohizam Shah Dawood Shah (gambar) pada minit ke 60 menggegarkan Kompleks Sukan Maybank. Kedua-dua pasukan mempamerkan corak permainan menyerang dan memperolehi peluang yang seimbang untuk menjaringkan gol.
Thailand bagaimanapun memiliki keupayaan teknikal yang baik berbanding Malaysia namun begitu kesungguhan dan kemampuan menggunakan ruang yang hadir untuk menjaringkan gol ternyata memisahkan kedudukan kedua-dua pasukan. Ketua pasukan, Mohd Haris Safwan Mohd Kamal memperolehi 2 peluang terbaik untuk menjaringkan gol namun peluang itu dipersiakan bagi menjarakkan lagi jaringan gol. Malaysia kini akan berdepan Singapura dalam perlawanan separuh akhir apabila melayakkan diri setelah tewas 0-1 kepada Indonesia dan sekaligus mengenepikan cabaran Vietnam. Perlawanan separuh akhir Malaysia - Singapura akan dilangsungkan di venue yang sama pada jam 8.45 malam.
Mohamad Fahmi Mohd Isa, Abdul Ghani Abdul Rahman, Mohd Hasmarul Fadzir Hassan, Mohd Shahid Othman, Razlan Joffri Ali, Reeshafiq Alwi, Mohd Norhafizzuan Jailani, Lucian Dumat, Khairul Izwan Khalid (Mohd Shafiq Mohd Zahari), Mohd Haris Safwan Mohd Kamal (Mohd Aizuddin Othman), Mohizam Shah Dawood Shah (Ahmad Zaki Basharuddin)

1 comment:

Anonymous said...

Congratulations to Malaysia and especially to my husband, Mohizam. The national pride is flying high! I pray that Malaysia team will truly show their mantle and prove to be the champions they are.

-Ezrin-