Sunday, December 21, 2008

Final SUA 2008 - Malaysia 0 Thailand 1

Malaysia gagal mencapai hasrat untuk menggongol pingat emas pertama mereka dalam acara bolasepak selepas tewas kepada Thailand 0-1. Gol Thailand yang dijaringkan seawal minit ke-9 telah membolehkan pasukan pelawat memperolehi keyakinan yang diperlukan. Pasukan negara bermain dengan baik dan mengatur banyak serangan khusus dalam separuh masa kedua tetapi gagal mencipta ruang untuk menjaringkan gol. Beberapa peluang yang diperolehi oleh pemain-pemain negara gagal dimanafaatkan.
Kemasukan Khairul Izwan Khalid dan Mohd Syafiq Mohd Zahari bagi menggantikan Ahmad Zaki Basharuddin dan Mohizam Shah Dawood Shah dalam separuh masa kedua sedikit sebanyak merubah rentak permainan, namun begitu dalam situasi kritikal untuk mendapatkan gol penyamaan, ianya gagal dimainkan oleh barisan negara. Apapun Malaysia redha dengan hanya sekadar memperolehi pingat perak dalam temasya SukanUniversiti ASEAN XIV Kuala Lumpur 2008 ini.
Barisan pemain - Mohamad Fahmi Mohd Isa, Abdul Ghani Abdul Rahman, Mohd Hasmarul Fadzir Hassan, Razlan Joffri Ali, Mohd Shahid Othman, Reeshafiq Alwi, Mohd Norhafizzuan Jailani, Lucian Dumat, Ahmad Zaki Basharuddin (Khairul Izwan Khalid), Mohizam Shah Dawood Shah (Mohd Shafiq Mohd Zahari), Mohd Haris Safwan Mohd Kamal.

No comments: