Monday, December 15, 2008

SUA 2008 - Malaysia 10 Timor Leste 0

Malaysia memulakan kempen Sukan Universiti ASEAN 2008 dengan kemenangan mengatasi Timor Leste 10-0. Kemenangan ini telah memberikan keyakinan kepada barisan pemain Malaysia dalam mengharungi perlawanan-perlawanan seterusnya. Para pemain Malaysia memulakan permainan dengan kurang baik dan tercari-cari rentak permainan setelah beraksi di atas padang yang licin akibat hujan pada sebelah petangnya. Gol pembukaan yang dijaringkan oleh ketua pasukan Mohd Haris Safwan Mohd Kamal telah membuka ruang keyakinan kepada rakan-rakan sepasukan yang lain untuk terus mematikan rentak permainan pasukan lawan.
Gol-gol lain yang dijaringkan oleh Mohizam Shah Dawood Shah, Khairul Izwan Khalid, Mohd Norhafizzuan Jailani dan Abdul Ghani Abdul Rahman membuktikan keupayaan kesemua pemain untuk menjaringkan gol dan tidak bergantung hanya kepada barisan serangan. Apapun kemenangan ini adalah kemenangan moral kepada barisan pemain negara yang bakal menghadapi saingan yang lebih sengit dalam perlawanan akan datang. Malaysia akan bertemu Thailand dalam perlawanan seterusnya pada hari Selasa 16 Disember bertempat di Kompleks Sukan Maybank, Bangi pada jam 8.30 malam, insyaAllah.
Barisan pemain - Mohd Fahmi Mohamad Isa, Abdul Ghani Abdul Rahman, Mohd Hasmarul Fadzir Hassan, Razlan Joffri Ali, Mohd Shahid Othman, Reeshafiq Alwi, Mohd Norhafizzuan Jailani (Mohd Aizuddin Othman), Mohd Haris Safwan Mohd Kamal (Mohd Shafiq Mohd Zahari), Lucian Dumat (Ahmad Zaki Basharuddin), Khairul Izwan Khalid, Mohizam Shah Dawood Shah

No comments: